سرخط خبرها

رقابت ۵۶ نفر در مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

  • کد خبر: ۱۹۵۲۷۴
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
رقابت ۵۶ نفر در مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی: در مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ۴۰۰ اثر ارسال شده و ۵۶ اثر به مرحله استانی راه پیدا کرده است.

محبوبه بزم‌آرا در حاشیه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۷ مشهد برگزار شد، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: جشنواره قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیشینه بسیاری دارد. در حال حاضر بیست‌وپنجمین دوره این جشنواره بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی افزود: برای برگزاری جشنواره بین‌المللی در شب یلدا، ابتدا مراحل استانی طی می‌شود و منتخبان به جشنواره کشوری و بعد بین‌المللی راه پیدا می‌کنند. این جشنواره بخش‌های مختلفی دارد که در مجموع حدود هزار نفر ثبت نام کردند. در مرحله استانی ۴۰۰ اثر ارسال شده و ۵۶ اثر به مرحله استانی راه پیدا کرده است.

دبیر مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ادامه داد: به دلیل اینکه هنوز زمان برای جشنواره ۹۰ ثانیه‌ای داریم، منتظر دریافت سایر آثار نیز هستیم. در این جشنواره مربیان، زنان و مردان، دختران و پسران نوجوان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها رقابت می‌کنند و از اکثر شهرستان‌های استان نیز در جشنواره حضور دارند.

در ادامه محمود خرقانی، مسئول دبیرخانه مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: جشنواره شامل بخش‌های بزرگسالان و نوجوانان است. بخش آیین سنتی شامل پرده‌خوانی و نقالی را نیز داریم که بزرگسالان و نوجوانان شرکت می‌کنند. بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، لبخند، سردار سلیمانی، غزه و قصه‌های نیروی انتظامی از دیگر بخش‌هاست.

وی بیان کرد: در مرحله استانی ۵۶ نفر به رقابت می‌پردازند که در نهایت ۱۶ نفر برگزیده خواهیم داشت. برندگان استانی به داوری کشوری می‌روند و در نهایت وارد مرحله بین‌المللی می‌شوند که در شب یلدا برگزار می‌شود و برگزیدگان همه استان‌ها به رقابت می‌پردازند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->